söndag 7 april 2013

Uppkört.

Man ska få ner en femma mellan hjulspåren i däcket tills kanten på pengen försvinner. Hjulet bör därför undersökas med jämna mellanrum så att bilen klarar besiktningen. Ett par gånger har min gamla Opel falerat på denna punkt. Ända sedan jag sladdade upp grussprut över hela halkbanan, vilket ledde till århundradets raseriutbrott hos Instruktören, kan kunskapen rörande mönster sägas vara känd för undertecknad.

Varför svaret på frågan blev fel och Kugg-Bertil strök över mitt namn på uppkörningen har jag ingen aning om. Men tanten som låg tvärs över huven på bilen kan ha gjort att mitt fokus var en smula otydligt.

3 kommentarer:

  1. :)En kort inbromsning ska räcka för att rensa huven från sånt som kan ligga och skymma där. Ska funka bra även med blankslitna däck. Eller hur var frågan?

    SvaraRadera
  2. Humor mellan raderna, det gillar jag :-)

    SvaraRadera