fredag 11 juli 2014

Respekt.

Jag var hos doktorn häromdagen. Det var en i övrigt dålig dag där hela kroppen gjorde ont. Jag grät en skvätt och hon undrade försiktigt om jag ofta är så ledsen. Nej, det är jag ju inte, men jag är inte heller van att vakna av att ryggen håller på att gå av, huvudet sprängas och magen molvärker. Hon luskade ut att det hela bottnar i att jag vill vara duktig och hinna med så mycket.
- Lilla gumman, du har semester. Då SKA man INTE vara duktig. Du ska vila och ta det lugnt.
Det kan ha varit de klokaste ord någon doktor sagt till mig någonsin.

4 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du möttes med respekt. Krya på dig, om det inte låter respektlöst. :)

    SvaraRadera
  2. Bra doktor, men jag förstår inte varför hon kallade dig "lilla gumman".

    SvaraRadera
  3. Krya, krya. Kul att se dig här.

    SvaraRadera
  4. Krya, krya. Kul att se dig här.

    SvaraRadera