måndag 22 juli 2013

Drick.

Drick, sa hon. Och jag drack. Sen föll jag ner i färgregn och neonskimmer. Jag sjöng halva sånger i en trätrumma och hörde klangen från en förzinkad vattenpuss slå tillbaka mot mina öron. Jag la mig ner i het sand och rullade tills jag fick rivmärken. Sången blev högre och högre och jag njöt av att stå mitt i kalejdoskopet och fördubblas, klädd i inget och paljetter.

Det var nära ögat, sa doktorn när han kom på ronden. Du har fått i dig en riktig häxblandning, tycks det, och det kunde ha gått illa.

8 kommentarer:

  1. Självupplevt? Jag blir nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte självupplevt, tack och lov. Men jag tar det som en komplimang.;)

      Radera
  2. Genom dina ord förstår jag precis hur det kändes. Bra förmedlat, alltså :-).

    SvaraRadera
  3. Vilken beskrivning, jättebra :)

    SvaraRadera
  4. Välskrivet. Bra formuleringar, bra form.

    SvaraRadera