fredag 26 juli 2013

Fyllig.

Jag hade svårt att koncentrera mig på hennes lektioner. Hennes bröst var enorma, tunga och svällande utan att vara så yppiga som underklädesmodellernas byster retuscherades till. Att hon var smart gjorde det hela ännu mer komplicerat, och att sitta timvis och diskutera litteratur med blicken rakt in i hennes urringning gjorde mig upphetsat generad. Det var inget jag pratade högt om, och jag försökte ta mig fram till tentan i modern dramatik genom att stressläsa alla texter flera gånger och lyssna på inspelade föreläsningar eftersom hjärnaktiviteten flöt iväg ut i blodomloppet i samma stund som hon låste upp vindsvåningen och vi klampade in.

- Johan, du lyssnar ju inte.
- Va?
Mina kurskamrater iakttog mig med irritation medan hon repeterade huvuddragen i något expressionistiskt skitdrama och när hon var klar hummade jag för att bekräfta att jag hört henne. Blicken dalade långsamt och för att lugna ner mig lät jag den fortsätta ner i Litteraturen i Sverige.

2 kommentarer: