söndag 30 december 2012

Skrivpuff om att bryta ett beteende.

Sluta! Sluta tränga dig in i varje levande del av mig!
Ja, du tränger dig väl i och för sig in även i mina förtorkade och otillgängliga kroppsdelar.
Du tar upp min vakna tid med dina glittrande lekande - nej, nu är jag på väg dit igen - ögon och ditt leende som jag älskar att förtrollas av - ser du hur du äter upp mig bara genom din närvaro!
Inatt höll minnet av dig mig vaken tills du fått mig dit du ville, tills jag såg svetten glittra på min kropp, tills jag såg månen och stjärnorna genom det svarta tunga taket.
Men det får vara slut nu. Du måste lämna mig ifred från dina mörkbruna lockar som lockar mig att drömma - nu är jag där - och du måste sluta lova att jag får komma som jag vill. För då kommer jag. Som jag vill. Om jag vill. Och det vill jag.

8 kommentarer: