torsdag 27 december 2012

Skrivpuff om missförstånd.


- hur kan du tro nåt sånt? Jag skulle ju aldrig...
- Nänä. Och likförbannat gör du det igen.
- Gör jag?
Hon vänder sig om, som för att se så att ingen annan tjuvlyssnar. Kupén är halvfull men ingen verkar rikta fokus åt hennes håll.
- nähä?
- Joho.
- Jag fattar inte vad du pratar om.
- Stackars dig då.
- men...
- Om du är så mjäkig och ...
- Ge dig, eller tala klarspråk!
Hon tittar sig stressat om, inbillar sig att hon höjde rösten två oktaver för högt. Folk ignorerar henne fortfarande. Fullt upptagna med sitt. Någon håller hårt i en hund som hoppar upp och ner på sätet. Rösten i andra änden av den trådlösa telefonlinjen suckar.
- Ryck upp dig! Ta plats och gör nåt av ditt liv! Låt inte någon säga åt dig vad du ska göra!
- och ändå är det det du gör.
- Det var inte så jag menade.
- Klart det inte var.

5 kommentarer:

  1. Håller med övriga. Vass slutreplik.
    Aningen otydligt med vart replikerna hör tycker jag - Men jag kan vara lite trög,)

    SvaraRadera