lördag 29 december 2012

Skrivpuff om rädsla

Den mest påtagliga av mina rädslor är nog min hypokondri. Jag är livrädd för att bli sjuk. Om någon blöder lite så tror jag att hen har ebola eller någon annan läskig sjukdom som jag kan drabbas av. Jag har ett helt husapotek fullt med piller, plåster och huskurer. Om någon pratar om magsjuka blir jag genast illamående och måste svälja tio vitpepparkorn. Om någon har feber får jag frossa med detsamma. Om jag får något hårt och tungt på fingret eller foten misstänker jag kallbrand. Jag tar det säkra före det osäkra, för någon gång drabbas jag säkert av något hemskt och med största sannolikhet minst kroniskt, mer troligt dödlig utgång. Jag har hört något om det. Livet, tror jag det heter. Lyssna bara, LIVET. Kan ju inte vara hälsosamt. Bäst att kolla pillerskåpet.

3 kommentarer:

  1. Haha! Ja sådana tendenser kan man känna igen hos sig själv och andra.

    SvaraRadera
  2. Skitfarligt. Dödlig utgång till hundra procent.

    SvaraRadera
  3. Hah! Kolla inte för djupt bara...

    SvaraRadera