lördag 17 augusti 2013

Till min K. familj om jag har någon kvar.

Jag ber om förlåtelse
för att jag måste jobba igen
och igen
och igen
Och jag sörjer att jag inte kan vara
den där sprudlande glada
föräldern

Ni får stå ut med att jag
sitter med papper och penna
Kväll efter
Kväll efter
Kväll
Att maten blir sen och bränd
Eller inte hinns med

Jag hinner inte hämta på dagis
Eller skjutsa på
Hockeyn
Fotbollen
Simningen
Och ridningen

Och jag får telefonsamtal
från föräldrar
Om småsaker
som görs stora
Om prov som missats
Om orättvisor
Om ditt och datt
Och jag kan därför inte vara helt
Närvarande

Jag hoppas, kära familj,
att ni har överseende
och att ni hjälper mig ro iland
den här skutan
För jag är ledig varje helg
och då kan vi hitta på nåt kul
Men inte i stan för där finns så många elever jag känner som kan tycka att jag gör intrång på deras privata sfär
Vi kan åka till grannkommunerna och turista
och jag älskar er
Om ni står ut med mig
så blir jag glad.

Vänliga hälsningar från en lärarförälder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar