fredag 25 januari 2013

En första kyss.

Vi dansar. Jag är berusad. Du är berusad. Vi berusar oss genom åtrå och hög pulserande musik. Vi har åskådare. Åskådare som skrattar, hånglar och dricker. Åskådare som hejar på. Jag är sexton och du är tjugotre. Du har en mörkblå skjorta som jag kommer klä av dig. Jag är för fåfäng för att våga ha glasögonen på. Du tittar under lugg och kysser tag i mig. Smaken av dig, alkohol och söt sälta, och doften av dig, mjukt manlig, tränger in i varje por av mig och huvudet snurrar runt. Vi går ut i minusgraderna och pratar. Pratar pratar pratar. Och allt jag vill är att du ska kyssa mig igen.

6 kommentarer:

  1. Härligt! Ibland hjälper inga minusgrader.

    SvaraRadera
  2. En magi man bara upplever ett begränsat antal gånger. Välbeskrivet.

    SvaraRadera
  3. Bra. Fastnar för: "Du har en mörkblå skjorta som jag kommer klä av dig"

    SvaraRadera