onsdag 2 januari 2013

Skrivpuff om ambivalens.

Jag heter XX och är arbetsnarkoman. -Hej XX. Jag älskar att jobba. - Vi med! Men jag är helt likgiltig inför mitt nuvarande, som inom kort blir mitt dåvarande. Jag vet inte varför jag ska bemöda mig om att arbeta, jag får inget utbyte av det. - Vi förstår dig! Jag vill jobba men inte här. Jag vill börja på mitt blivande jobb redan nu.

Ja, om det handlar om ambivalens vet jag inte. Kluven är snarare ordet. Vilse och less kan jag också beskriva mig.

5 kommentarer:

  1. Kul fast ändå inte om du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Jag tror det löser sig. :) på måndag.

      Radera
    2. Hoppas också att det löser sig.

      Radera
  3. Lät först som ett AA möte för arbetsnarkomaner, men det var det ju inte. Hoppas oxå det löser sig!

    SvaraRadera