måndag 11 februari 2013

Ålder är bara en siffra.

Jaha. Så fyller man jämnt i år. Jag hatar födelsedagar och särskilt min egen. Jag hatar så innerligt att vara i centrum. Se men inte synas. Det är mitt motto. Och vad förväntas av en när man fyller jämnt?! Bjuda på kaffe och tårta och vara artig och välartikulerad. Tycka att alla presenter är toppen och inte alls önska att man fick sjunka genom golvet och sitta hos grannen under, hon som är lite tokig och som gråter så det ekar upp genom badrumstrummorna. Nej, att sluta fylla år är det enda rätta. Jag blir aldrig äldre än 28.

8 kommentarer:

  1. Det finns många sätt att fira en födelsedag på, allt måste inte vara efter "mallen".

    SvaraRadera
  2. Vara artig är det värsta som finns.

    SvaraRadera
  3. Känner verkligen mycket igen mig i detta. Du beskriver det med den äran!
    Klubb? (28)

    SvaraRadera
  4. Så är det. Jag stannar också på 28, det var ett bra år!

    SvaraRadera
  5. Intressant att det är 28 som gäller. :)

    SvaraRadera