fredag 22 februari 2013

Nöje.

Det är ett sant nöje att träffa er
O store Gud.
Jag trodde bara inte att
jag skulle ställas inför dig så snart.

Jag trodde jag skulle få se mina barn växa upp
Älska och ära
Den som äras bör

Jag trodde jag skulle få njuta
Av doften av nyslaget gräs
Och sitta i skuggan vid höbärgningen
En sommar till
Känna timotejen kittla i näsan

Jag trodde jag skulle bli gammal och rynkig

Men jag förstår dig.
Du behöver mitt sällskap.
Jag klandrar dig inte.
Jag är både charmerande och vacker.
Och jag har känsla för tajming.
Därför tycker jag det var lite tråkigt av dig att inte låta mig få briljera med fyrhjulingen inför Staffan och Espen.
Du kunde väl åtminstone ha väntat tills jag fixat volten?

5 kommentarer:

  1. Tycker varken att det är knäppt eller fånigt, jag gillar texten :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också texten och den interna logiken.

    SvaraRadera
  3. Usch, ja. Fin text. Kanske inte alltid räcker med tajming för att landa slika volter...

    SvaraRadera