söndag 10 februari 2013

Film.

Vi gick på bio första kvällen. Efter att du visat stort prov på matlagningskonst och förfört mina smaklökar med någon sorts burgundisk gryta med vin både i och till. Jag frös och fick låna din jeansjacka. Den luktade använt. Våra tår möttes när vi satte oss tillrätta. Vi var helt ensamma i biosalongen. Ändå har jag aldrig aktat mig så för att ta plats som just då. Två timmar senare gick vi hem till mig på kaffe som hann bli kallt innan vi druckit det. Du berättade om ditt och jag om mitt, och jag lyssnade på din röst som vibrerade i vardagsrummet.

5 kommentarer:

  1. Kanonbra. Kanske hade velat haft något mer om jackans lukt och sedan förstod jag väl inte riktigt hur du menar med "aktat" mig för att ta plats(?). Men jag är trög ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är helt självbiografiskt (nästan) och nerklottrat under tiden jag nattade barn (som i stort sett allt jag bloggskriver är) så det är lite slarvigt. Samma som skavfötters i ett tidigare inlägg. Stilbrott som ställer till det. Du kloka Saqer, tack för kommentarerna!!!

      Radera
  2. <3
    Jag hade inga problem med akta mig för att ta plats.

    SvaraRadera
  3. Nej jag hade inte heller några problem med det uttrycket. Kände att det fördjupade texten och var lite mer okonventionellt. Jag gillar det och säger: behåll.

    SvaraRadera